Varmt välkommen till Leias blogg!

Nu fungerar min gamla Blogg igen! Varmt välkommen dit eller till Mattes sida där du kan läsa mer om mig och min flock.

onsdag 18 juli 2007

Ännu mer lek och bus

Dipper växer och blir bara roligare och roligare. Till och med Saga har tinat upp och låter honom nu sova på sig i soffan. Vår soffa är nämligen inte så stor och för att få plats med tre hundar och en Matte krävs lite "lager-på-lager-tolerans". Här leker vi i Mattes trädgård. Som ni förstår är det svårt att låta bli att jaga den gule när han ser så lustig ut! Mattes trädgård ser inte likadana ut nu som tidigare. Dipper och jag gör vårt bästa för att designa om det hela; klipper buskar, gräver stora hål och gör lapptäcke av gräsmattan - gräs/jord/gräs/jord - blir jättefint!

I helgen tränade vi lite rapportövningar och linjetag m m. Dipper och jag fick också tillfälle att undersöka en stor gås som Marcus skjutit samma morgon. Först tyckte jag att den var lite läskig men efter en liten stund hjälptes Dipper och jag åt att dra den framåt. Fast det gick mest runt runt... Kul var det hur som helst. Matte hade dock inte kameran med för hon trodde inte vi skulle engagera oss i gåsen. Har hon svårt med inlärningen? Det sade hon sist med kaninen också...

Inga kommentarer: